Jak zdenerwować klienta sklepu internetowego? Kilka najczęstszych błędów dotyczących płatności online.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego potencjalni klienci porzucają wirtualny koszyk z zakupami i nie finalizują transakcji? Może to z powodu trudności związanych z procesem płatności. Dzisiaj robimy ci przysługę i podpowiadamy, jakie sytuacje najbardziej działają na nerwy klientom sklepów internetowych. 

Przekierowujesz ich na zewnętrzną stronę, by mogli zapłacić
Skąd klienci mają wiedzieć, że naprawdę Ci płacą? Jeśli są przekierowywani na stronę z zupełnie innym logo, projektem i adresem URL. Czują się zagubieni. Jest rzeczą oczywistą, że nie kończą procesu płatności. Unikaj, zatem jak ognia przekierowań. 

Pytasz o zbyt wiele informacji
Nikt nie lubi wścibskich ludzi, więc dlaczego, jako sprzedawca tak się zachowujesz? Pomyśl o swoich klientach. Znajdują się oni na Twojej stronie. Po tym, jak wyszukali wymarzony produkt, muszą zmierzyć się z formularzem płatności obejmującym dziesięć lub więcej pól do wypełnienia. Czy nikt Ci nie powiedział, żeby pytać klientów tylko o to, co najważniejsze? Umieść formularz na swojej stronie internetowej, ograniczając go do kilku najważniejszych pól. Wiemy, że kusi Cię, żeby dodać więcej pól, ale nie rób tego! OK, możesz dodać więcej pól, ale tylko wtedy, gdy potrzebujesz szczegółów dotyczących np. dostawy.

Klienci muszą pokonać wieloetapową realizację transakcji
Naprawdę chcesz pójść w tym kierunku? Klient spędził pół godziny, żeby znaleźć idealny strój biedronki dla swojej córeczki na bal karnawałowy w przedszkolu, a Ty narażasz go na ośmioetapowy proces płatności? 5 kroków w zupełności wystarczy, to i tak wciąż za wiele dla przeciętnego, niecierpliwego klienta. 

Klienci nie mają możliwości płacenia kartami
Robiłeś wszystko, co w twojej mocy, aby klient z łatwością znalazł różne opcje płatności na Twojej stronie internetowej, a kiedy w końcu dotarł do formularza płatności, nie dasz mu nawet szansy zapłacenia za pomocą plastiku. Szybka statystyka specjalnie dla Ciebie. Karty kredytowe i debetowe to najpopularniejsze metody płatności online . I nadal nie masz tej opcji na swojej stronie. Może czas to zmienić?

Klienci nie mogą płacić w lokalnej walucie
Zastanów się! Sprzedajesz na całym świecie i nie udostępniasz klientom opcji płatności w różnych walutach? Rozważ dodanie najpopularniejszych walut, aby spełnić oczekiwania klienta. W przeciwnym razie ryzykujesz, że porzuci koszyk z zakupami.

Klienci nie mogą zapisać swoich danych do przyszłych zakupów
Klienci online to specyficzni klienci. Nie udawaj, że tego nie wiesz. Nie chcą pamiętać wszystkich danych swojej karty i podawać je za każdym razem, gdy chcą kupić coś na Twojej stronie.Najlepsze jest to, że nie musisz mieć supermocy, aby pamiętać 16-cyfrowym numer karty! Wszystko, czego potrzebujesz, to opcja „Zapamiętaj mnie” . Ważna lekcja dla wszystkich sprzedawców online: im mniej kliknięć, tym lepiej.

Pola formularza na telefonie komórkowym są ledwo widoczne
Daj spokój! Chyba masz smartfona i używasz go codziennie, prawda? Teraz pomyśl: jak byś się czuł, gdyby twórca gier zmniejszył rozmiar zbieranych monet w ulubionej grze, co prawie uniemożliwiłoby Ci ukończenie poziomu. Podobnie czuje się Twój klient, kiedy wyświetla maleńkie pola formularza na i tak małym ekranie. Wyobraź sobie wpisywanie danych w takim formularzu. I jak tu się nie denerwować?

Kategorie: E-sprzedaż,