jak być lepiej zorganizowanym
fot. Pexels.com

Czy zdarzyło Ci się zauważać, że wszystko ucieka Ci przez palce i jesteś koszmarnie niezorganizowana? Nie potrafisz zrobić połowy swoich zadań? Mamy dla Ciebie kilka porad, które ułatwią ci zarządzanie swoim cennym czasem.

Doskonalenie swoich umiejętności w zarządzaniu czasem jest bardzo dobrą nauką, która bez nerwów i chaosu pozwoli Tobie zaoszczędzić czas, wykonać wszystkie prace do końca, a co najważniejsze zyskać kilka minut tylko dla siebie.

Niestety wiele osób nie uczy się zarządzania swoim czasem i traci go bujaniu w obłokach. W dobie mediów społecznościowych tracimy go na bezproduktywne przeglądanie zdjęć naszych znajomych. Dlatego wyłączcie wszystkie aplikacje i dowiedzcie się jak być lepiej zorganizowanym, nieważne czy lepsza organizacja to dla Ciebie kolejne postanowienia noworoczne, czy po prostu chcesz coś w sobie zmienić.

Jak być lepiej zorganizowanym? Wskazówki

Najważniejszą kwestią od której musimy zacząć myśląc o tym, że chcemy być lepiej zorganizowanym jest konsekwencja. Jest to jednak wymagająca sprawa i wiele osób poddaje się na samym początku.

Chcesz np. zrzucić kilka kilogramów? Kup karnet na siłownie i przez kilka tygodni regularnie chodź na nią. Gdy pojawią się efekty, zobaczysz że konsekwencja się opłaciła. Nic nie przychodzi łatwo i stale trzeba nad sobą pracować. A co jeszcze ma duży wpływ na naszą organizację?

Dobry plan

Zakończyłaś dzień ulubioną książką lub serialem przy herbacie? Weź długopis i kartkę papieru i przygotuj sobie szczegółowy plan zajęć. Te kilka minut poświęcone na te zadanie pozwoli ci zaoszczędzić w ciągu dnia nawet godzinę. Stwórz „listę rzeczy do zrobienia”.

Kalendarz, notes lub zwykły zeszyt – to atrybuty, które są istotne przy dłuższym planowaniu, a równie często są dodatkową motywacją. Przy zapisywaniu wszystkich swoich planów będziecie czuć psychiczny komfort, że jesteście lepiej zorganizowani.

lepsza organizacja
fot. Pexels.com

Wyznacz sobie cele

Zdarza się, że częściej wykonujesz mniej ważne sprawy niż te najbardziej istotne? Przy tworzeniu swoich planów na najbliższy dzień zastanawiaj się, co postawić na pierwszym miejscu. Oddzielaj te zadanie, które są mniej ważne i mniej pilne.

Zaczynasz swój dzień od prasówki, sprawdzenia maili, kawy? Czas na rewolucje. Rozpocznij dzień od najważniejszego zadania i pracuj nad nim do momentu jego wykonania.

34. prezydent Stanów Zjednoczonych Dwight Eisenhower był w powszechnej opinii uważany za osobę w maksymalnym stopniu zorganizowaną i produktywną. Rozpoczynał wiele zadań, które prowadził do samego końca.

Eisenhower potrafił oddzielać zadania ważne od pilnych. Poza tym najwyższe miejsce w hierarchii jego zadań zawsze zajmowały te najbardziej istotne.

Hierarchia Eisenhowera każe ci przyjrzeć się wszystkim obowiązkom biorąc pod uwagę ich pilność i ważność. Dzieli się ona na 4 grupy:

  • zadania A – pilne i ważne od których rozpoczynamy dzień;
  • zadania B – mniej pilne i ważne, które mogą poczekać, jednak w pewnym momencie staną się pilne i wtedy trzeba będzie je wykonać w jak najkrótszym czasie;
  • zadania C – pilne i mniej ważne, to takie zadania, które realizujemy natychmiast uznając, że są najważniejsze przez co odkładamy to, co jest rzeczywiście istotne;
  • zadania D – mniej pilne i mniej ważne realizujemy, w momencie kiedy wystarczy nam na nie czasu;

Nie odkładaj niczego na później

Osoby, które zajmują się zarządzaniem czasem radzą, że jeśli możesz coś wykonać w mniej niż dwie minuty zrób w tym momencie. Jeśli otrzymasz maila, odpisz od razu. Nie tracisz wtedy czasu na szukanie go i ponownie czytanie treści.

Ale dotyczy to również kwestii nie tylko zawodowych. Jesteś po obiedzie? Sprzątnij stół i umyj naczynia od razu. Jeśli będziemy robić wszystko na bieżąco, nie stracimy czasu na inne rzeczy. Jeśli macie czas na zrobienie jakiejś rzeczy teraz, wykonajcie to i miejcie z głowy.

jak być lepiej zorganizowanym
fot. Pexels.com

Zadbaj o sobie

Wykonuj wszystkie swoje prace systematycznie, ale nie zapomnij o sobie. W pracy zrób sobie przerwę na kawę, posiłek i wyprostowanie się.

Pamiętaj o wysypianiu się przynajmniej 7-8 godzin na dobę. Sen i wypoczęcie spowoduje, że wszystkie twoje prace pójdą lepiej. Nie zapomnij o sporcie. Aktywność fizyczna powoduje, że mamy więcej zapału oraz energii. Pamiętaj o zdrowym odżywianiu.

Wydaje się proste, prawda? Jeśli będziesz konsekwentna w podanych wyżej poradach, bardzo szybko staniesz się lepiej zorganizowana. Wszystko zależy od Ciebie. Powodzenia! 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here